Historie

De naam Scheepswerf de Volharding geeft het al aan, een familie bedrijf met een bestaansrecht van meer dan 200 jaar. In beginjaren bouwde men houten schouwen, pramen en bokken gebruikt als beroepsvaartuig.

1900

Rond 1900 ging men over op staalbouw, geklonken stalen vrachtschepen tot 25 meter voor transport tussen de steden Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Den haag de z.g. beurtvaartschepen varend onder zeil en bij verkeerde wind of windstilte met een lijn voortgetrokken vanaf het jaagpad ook wel jagen genoemd.

1920

Rond 1920 kwam de dieselmotor in trek en floreerde de beurtvaart. In de dertigerjaren heerste er een economisch crisis en de beurtvaart werd beconcurreert door de opkomst van het vrachtwagen vervoer.

1933

Vanaf 1933 tot 1964 hield het bedrijf zich staande door reparatiewerken aan vaartuigen, Constructiewerk en onderhoudswerk bij de betonfabrieken in de omgeving.

1964

In 1964 begon Theo Regtvoort met de bouw van de eerste Rijnland Kruiser van c.a. 10 meter met waaiersteven het werden er in totaal vijfentachtig. In 1985 zijn we begonnen met de eerste Rijnlandvlet, een rondspant overnaadse vlet met voor zijn tijd al een forse breedte wat in het interieur goed te merken is.

2016

Dick Regtvoort & Stefan Regtvoort hebben samen de stap gezet om in de toekomst samen verder te gaan.

Naar boven